KİTAPLAR
BU KAYNAK BİR ESERDİR. İSLAM DÜNYASININ GÜVENDİĞİ HADİS
KİTAPLARI AŞAĞIDA SIRALANMIŞTIR. ARADIĞINIZ YAHUD DİLEDİĞİNİZ KİTAP İSMİNE
TIKLAYIN VE: YA ORJİNAL BAŞLIKLARLA (BABLAR), YA BELLİ BAŞLIKLAR ALTINDA
(KONULAR) VEYAHUD HADİS NUMARASINDAN (NUMARALAR) YÖNTEMİ İLE HADİS’E ULAŞIN.
ARAMIYORSAN, TAVSİYEM İLK HADİSTEN BAŞLAYIP TÜM HADİSLERİ SIRA İLE VE
AÇIKLAMASIYLA OKUMANDIR.
HADİS
KİTAPLARI
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HADİSLERİN YAZIMI, TOPLANMASI, TASNİFİ
VE KİTAP HALİNE GETİRİLİŞİNE DAİR BAZI TERİMLER
DİKKAT KÜTÜB-İ SİTTE: İSLAM ALEMİNİN ÜZERİNDE İTTİFAK ETTİĞİ EN
SAHİH ALTI HADİS KAYNAĞIDIR. 36.000'DEN FAZLA HADİS İÇERİR. MÜKERRER, HADİSLER
ÇIKARILSA DAHİ 20.000 HADİS'İ GEÇER. HER KİŞİ'NİN ANLAYAMAYACAĞI LAFIZ
FARKLILIKLARI BAZILARI TARAFINDAN GÖRMEZDEN GELİNEREK HAZIRLANAN TOPLAMA
ESERLER İSTEDİĞİ KADAR İYİ NİYET TAŞISIN ASIL'A ZARAR VERİR, FIKHİ TEMELLERİ
TEŞKİL EDEN HADİSLERİ VE LAFIZLARI GÖZDEN KAÇIRTIR. BUHARİ, MÜSLİM TİRMİZİ, EBU
DAVUD, NESAİ SUĞRA VE İBN-İ MACE HER BİRİ KENDİNE HAS HADİSLER VE BENZER
GÖRÜNSEDE BİLENLERİN ANLADIĞI LAFIZ FARKLARI İÇERİR. BU İTİBARLA KAYNAK
NİTELİĞİ SADECE BU ESERLERİN KENDİLERİDİR, TOPLAMA ESERLER YADA İNTERNETTEKİ NE
OLDUĞU BELİRSİZ HABERLER DEĞİL! BİR ÇOK SÖZ’ÜN ALTINDA BUHARİ, MÜSLİM, TİRMİZİ
V.S. YAZAR, ANCAK O ESERDE O SÖZÜ BULAMAZSINIZ. HADİS YADA KAYNAK UYDURMA
YÜZYILLARDIR VAR...
KIYAMET YAKLAŞIYOR, CAHİLLER ARTIYOR DİKKAT EDİN ASIL KAYNAKLARA
BAŞVURUN İNTERNETTE GOOGLE İLE YAPILAN ARAŞTIRMALAR SİZİ EN İYİ ANLAMDA İSLAMİ
İLİMLERDEN UZAKLAŞTIRIR.
Nesai’nin Kütüb-i sitte’den sayılan eseri Sünen-i Suğra’dır.
Bueadaki Sünen-i Kübra’da ise daha çok hadis var.
İbn-i Mace yerine Muvatta’ın Kütüb-ü Sitte’den olduğunu
söyleyenler de vardır. Darimi’nin, Ahmed bin Hanbel’in Müsnedinin de Kütüb-ü
Sitte’den olduğu da söylenmiştir.